søndag 24. desember 2017

Luke 24 - God Jul fra bloggern

Julaften er her, den fineste dagen i hele året. Forhåpentligvis er julegavene handlet inn, gulvene vasket, juletreet på plass og det er klart for julestemning med familie kos. I år er også Julaften på en søndag, det gjør at det ikke er mulig å kjøpe annet enn konfekt og brus hvis du er for sent ute med julegavene. Det er godt for dagens mann som vanligvis ikke er den som har kontroll på noe som helst. Han er Svima på laget og får sjelden med seg noe som helst av beskjeder. Han beregner alltid 20 minutter mer enn de andre når han skal på bortekamp og med litt flaks rekker han det. Samtidig er han en av de som har spilt flest kamper for Haga etter krigen, i fjor rundet han 250 kamper for de brune. Hjertet er brunt og det vises på banen, selv om kvaliteten ikke alltid er like god på det han gjør, har han ihvertfall innsatsen. Det var som tysk læreren sa på videregående etter at Svima hadde forsøkt seg på noen tyske gloser "Ole du Ole, du smiler ihvertfall hele tiden". Godt humør har han og føler selv han er en viktig brikke i Haga gjengen. Selvtilliten er det heller ikke noe i veien for og han selv mener at han var årsaken til de få seirene Haga fikk i fjor. I fjor spillte svima 8 kamper, resultat 5 seire og 3 tap. Etter at han kom inn på våren ble trenden snudd og Haga begynte å vinne kamper. Svima tok selvfølgelig på seg æren for det. Skal en være helt ærlig er det vell litt andre faktorer som spilte inn også.

Neste år er ihvertfall planen å være med mer. Svima's gamle stopper kollega Jursern tar over som trener og da tørr han ikke annet enn å møte opp på treninger. Huset til Svima begynner også å bli ferdig og han har fått seg både dusj og do inne.

Som alle andre i en viss alder kommer det jo litt an på resten av familien hvor mye det blir. Som alle sier i Haga garderoben ihvertfall så er sjefen kona som sitter hjemme. Vi gjør som vi får beskjed om, livredd for konsekvensen hvis vi ikke gjør det. Samtidig er det viktig at vi menn ikke mister helt fotfeste å blir puddinger, det er viktig å stå på noen av krava. Neste år håper jeg flere klarer å stå opp for det de vil og at vi kan få en fin gjeng både på kamper og treninger. Haga's nye hastag #ståopp

#ståopp kan bety så mangt, viktig å stå opp for det du vil, samtidig som det blir mye lettere hvis du får junior til å stå opp på hjemmebane. For er det noe som er sikkert så er det at en tilfredsstilt frue er en happy frue. En happy frue = mye fotball. Så fra 1. Januar er det bare å #ståopp gutter!

Dagens mann er haga legende og blogger.

God Jul!






Navn:
Ole Johan Istad

Alder:
ca 30

Favorittposisjon:
Midstopper, kan dessverre ikke brukes noe annet sted lenger. 

Hvor havner Haga på tabellen i 2018?
Evig optimist, jeg tror aldri jeg har gått til en kamp og trodd vi ikke kan vinne. Det så mye gode fotballspillere på Haga, så vi bør slå de fleste lagene. Nå etter i fjor da vi fikk med flere strålende talenter blandet med de allerede aldrende stjernene har jeg virkelig troen. Jeg tror vi går ubeseiret igjennom sesongen og ender med opprykk. 

Hvilken tippeligaspiller burde Haga signere for 2018?
Det er ikke vondt ment mot Odin som gjorde en strålende jobb i fjor, men jeg føler vi trenger en keeper. Hvis vi samtidig får Andre Hansen fra Rosenborg, vil de bli svekket. Da kan vi benytte Odin ute på banen, noe som igjen vil gjøre oss enda sterkere. 

Hva ville du gjort hvis du fant 10 000 kroner på bakken?
Som en av de få som bryr seg om andre på Haga ville jeg gitt de til veldedighet. To år har Brunbloggen forsøkt å samle inn penger til noen som trenger det mer enn oss, men begge gangene har det gått til helvete. Det er faktisk helt utrolig at ikke folk har penger nok til å avse 50 kroner til en god sak. Det er litt småflaut og starte en innsamling, så er halvparten av pengene fra en familie. Men men.. sånn er livet, jeg liker vanligvis egoistiske og selvgode folk, jeg er en selv, men litt empati går det an å ha. Men nå skal jeg ikke mase om det før om noen år ihvertfall. 

Hvem er den kjekkeste på laget?
Ingen over, ingen ved siden av. Svima! 

Hvem er den mest talentfulle på laget?
I år er det vanskelig å peke på en, vi har både Steinar, Sebastian og Håkon som har kommet inn og imponert meg. Jeg gleder meg veldig til neste år. Samtidig håper jeg Preben blir med mer og kan vise oss mer hvilket talent han er. Det jeg er helt sikker på er at det blir gøy. 

Hva gleder du deg mest til i fotballsesongen 2018?
Spille god fotball. Vinne fotballkamper og være sammen med gutta. Håper også jeg får god tid til å henge litt i garderoben og snakke skit ++ #ståopp

Hva gruer du deg mest til i fotballsesongen 2018?
Ikke så mye, men jeg er ikke super fan av å løpe, men skjønner hvorfor vi gjør det. Vi tapte jo 60 % av fotballkampene i fjor de siste 15 minuttene. 

Ribbe eller pinnekjøtt?
Jeg er så glad i mat, så jeg spiser faktisk begge deler på julaften. Mat kommer ganske høyt opp på prioriteringslisten min. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar